Naam:
Foto’s:
690

Over mij

Hallo,

Ik ben Maarten van Veen en heb een reislog voor jullie aangemaakt voor mijn reis in Nieuw Zeeland in de maand november 2012. Kunnen jullie toch mijn indrukken en belevenissen op een zeer lange afstand nog volgen als je dat wilt. IK BEN ER NU AL 26 DAGEN. Door jetlag maar ook door het niet fit zijn (bronchitis en niet kunnen slapen) ben ik nog steeds erg brak. Ga nu weg vanuit Christchurch morgen. Kan helaas niet slapen omdat wegwerkers hier de weg aan het drillen en asfalteren zijn in de nacht. Hoe bestaat het. Precies deze week. Nou ja. Was toch al moe.  Tot in Nederland allemaal.

Groeten

Dear family,

I am looking forward for travelling in New Zealand.  To visit and meet my family on The Northern Island for almost two weeks. (12 days). However to travel (riding car) by car on the leftside of the roads, I have to (imp)prove myself.

Welcome family here and my family Overseas on this travelsite and enjoy with me later all my experience, adventures and photos, which I download on this site during my travel.

Over mijn reis

Ik ga eerst naar Auckland (Singapore Airlines via Singapore) d.d. 1 november 2012 en kom daar aan op 2 november 23.55 uur.

Na een bezoek van Auckland op 3 november 2012 met een ontmoeting met Tony en zijn zoon en of dochter reis ik door naar Paihia en Waitanga, waar ik de basis van grondlegging NZ ga bekijken. Daar ga ik Russell en deel Bay of Islands bezoeken.

Dit probeer ik in 2 dagen af te ronden om dan vervolgens per 6 november naar Tony's and Viv's huis (neef) af te reizen, vlak bij Mt Maunganui (Tauranga). In het Centaal Plateau ga ik o.a. Roturoa Thermal Areas, Huka Falls, Tarawera en Tongariro NP en Taupo eo bezoeken. Ook de kust ga ik ontdekken. Verder trek ik wat op met de familie aldaar van 6 november t/m 9 november.

Daarna reis ik door naar Napier voor 9 /m 11 november (middag) om neef Gerard en Vicky en familie te bezoeken en tevens Hawke's Bay en omgeving Napier te bewonderen. Bezoek o.a. Mission Estate Winery (Church Road) en National Aquarium New Zealand and Coastline over there. Bezoek aan kustlijn en eventueel  White Island kan ik niet bezoeken because of an erruption lately.

Ik vertrek op 11 november (namiddag) ga ik 1 dag naar Francina (ook Napier) waar ik overnacht en vervolgens doorreis naar Palmerstone North.

Op 12 november vertrek ik naar Sylvia in Palmerstone North en bezoek haar voor 1 dag .

Tenslotte reis ik af naar Hyacinthe en Kevin Rains d.d. 13 november (middag) net voor Wellington in Johnsonville waar ik de  14e en 15e november verblijf om Wellington(Te Papa, Haven, Karori Wildlife etc) te verkennen. Daarna reis ik alleen verder naar Southern Island (Zuidereiland).

Reis Disma Reizen op Southern Island (Zuidereiland)

Hyacinthe zal mij naar de Ferry begeleiden en ik vertrek om 09.00 uur op de 16e vanuit Ferry Haven Wellington naar Picton (Soutern Island). Ik huur ik wederom een auto van Hertz via een reisorganisatie en reis ik via B&B naar Nelson/Kaiteriteri voor Abel Tasman NP (17-11/18-11), Hokitika West Coast (1 dag 19-11),naar Fox Glacier/(Mount Cook/Aoraki) waar ik de in 2 dagen (20 en 21-11) o.a. Gletcher zal beklimmen. Daarna naar Wanaka Lake (lodge 2 dagen) om naar Milford Sound (natuurgebied) te reizen en te wandelen (22 en 23-11). Daarna reis ik af naar Dunedin (1 dag op 24-11 en ga ik via Twizel (25-11) naar Christchurch waar ik vroeg iop 26-11 aankom. Ten slot 1 dag Christchurch (26-11).  Afsluiting:  Dan vlieg ik per 27-11 via Christchurch weer terug naar Singapore->Amsterdam om daar per 28-11-2012 te arriveren.

Bijzonderheden:

Als extra zal ik gaan wandelen (1,5 dag) in Abel Tasman NP en Nelson NP. Verder maak ik een gletchertocht op Fox Glacier en een boottocht/cruise op Wanaka Lake.  Een exursie wellicht naar Milford Sound (onder West Coast zuiderlijk deel Zuidereiland)

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: