Welkom op mijn reisblog!

14 november 2012 - Wellington, Nieuw-Zeeland

1. Reislogger:
    16 augustus 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Tony van Veen:
    20 augustus 2012
    Hello Maarten. The blog set up looks good. White Island has been very active lately and the area closed off to visitors. Looking forward to catching up with you when you arrive in Auckland.
    Tony
  3. M.W. van Veen:
    14 oktober 2012
    No thanks Tony. I have just by a navman for NZ by Tom Tom. Exciting. Now I just study the on the road rules in traffic and travelling situations in NZ. I also make ready my skype account and buy a raincoat/jacket. So I quite complet for equipe myself overseas.
  4. Petra:
    29 oktober 2012
    Een voorspoedige reis en aankomst in Australië. Liefs,
    Petra
  5. Maarten zelf:
    29 oktober 2012
    Petra,

Bedankt. Het is overigens Nieuw Zeeland. Tot in december bij de verhuizing en kersttijden.... Lijkt lang en ver weg....
  6. Sandra en Esmee:
    31 oktober 2012
    Lieve Maarten, lieve papa,

Als je dit leest ben je al in Nieuw Zeeland! HEEL veel plezier, geniet ervan en we denken aan je!
    Liefs
  7. Nieko van Veen:
    31 oktober 2012
    Hoi Maarten,

Ik wens je een hele fijne reis toe. Hopelijk blijft je fit en kan je optimaal genieten van de warmte en liefde van je familie die jou ten deel gaat vallen.

Liefs,
  8. Nieko van Veen:
    2 november 2012
    Hoi Maarten,

Ben je veilig geland. Lig je op schema? Graag lees ik meer. Ik zal ook Whatsapp in de gaten houden.

Groeten,

9. Sandra en Esmee:
    2 november 2012
    He lieverd,
    We vonden het fijn om je even gesproken en gezien te hebben!!!!!! Eindelijk die kriebels weg uit onze buik omdat we niet wisten of je veilig geland was.!
    Veel plezier met Tony en de rest... Tot snel weer.
    Liefs
  10. Sandra en Esmee:
    3 november 2012
    Hai schat,

Hoop dat je reis naar Paihia goed gegaan is!!!
    Love you!
  11. Tony van Veen:
    4 november 2012
    Maarten has arrived fit and well. He was a little bit jet lagged on Saturday, so we had a lasy day taking it easy. We walked to the water front down town Auckalnd, picked a few items Maarten required, had coffee and chat with Viv, Tony, Monique and Josh. Weathger cold and some rain and wind. Caught bus to pick up Tony's car and drove to Mount Eden hill for vista outlook over Auckland, went had knibbles and beer at Mission Bay. Saw maartens accommodation, then traveled over Harbour bridge to Mitarangi bay for dinner and walk. Have some phot's to downlaod but not sure how to link to this site. Tony
  12. Martin Brinkman:
    5 november 2012
    Hoi Maarten, mooie foto's en bijzondere natuur. Mooi dat dit zo via deze reislogger te volgen is. Veel plezier, groeten Martin.
  13. Karin van summeren:
    5 november 2012
    Lieve Maarten, wat vervelend dat je je ziek voelt!Hier wat tips die misschien kunnen helpen:als je nog last van slaapproblemen hebt door jetlag, bij drogist homeopatisch slaapmiddel halen, kan zonder recept arts vlgs. mij ook daar, ik heb vorig jaar op vakantie in frankrijk ook slaapmiddel gekocht zonder artsenrecept, hier zat het middel doxylamine in en hielp heel goed, misschien in NZ ook middel waarin dit in zit te krijgen? je kunt je verstaanbaar maken daar dus dat scheelt bij uitleg van je problemen, toch/
    En vergis je niet, jetlag kan lang duren en je echt ziek maken dus probeer je er niet te druk om te maken en in normale ritme blijven en alles heeeeeeeel rustigaan doen, w.s gaat
    het "vanzelf" over, NO WORRIES zeggen ze daar toch...
    Ik heb makkelijk praten hier he, maar ik hoop dat het snel beter met je gaat zodat je echt helemaal kunt gaan genieten!!!
    Liefs Karin.
  14. M.W. van Veen:
    6 november 2012
    Lovely friends, beste vrienden,

Bedankt voor jullie replies so far. Ben nog steeds behoorlijk ziek daar de jetleg niet afneemt en ik de hele nacht wakker lig. Hierdoor komen andere onvolkomdheden zoals koorts en bronchitis ook weer terug doordat je balans weg is. Hoop dat het vandaag beter gaat. Ga medicijnen halen tegen jetlag en slaapproblemen. Verder is NZ erg mooi. Was vanmiddag in Woodstock Bush waar oude tramrails door een berg reed in 1894 om goud uit de mijnen te delven en onderaan de rivier te zeven. Raar wisselvallig weer met zon en regen en tegen de 17 graden. Hoop dat het beter gaat zodat ik mijn reis na de 15e op het Zuidereiland kan vervolgen. Zo niet, dan ga ik halverwege naar huis omdat ziek alleen reizen voor mij geen optie is. Hiervoor al extra ticket gekocht.

Blijf kijken want vanavond komen er gewoon weer nieuwe fotos bij.

Liefs en groeten,
    Maarten
  15. Sandra en Esmee:
    8 november 2012
    He lieverd,
    Wat een leuke foto's weer. Gaaf die kiwi (en ik maar denken dat het een vrucht was ha ha ha ha). Esmee zal het wel heel gaaf vinden dat haar tekening op de kast bij Viv en Tony hangt! Ik ga het haar morgen laten zien! Rij voorzichtig weer.
    XXXXXXXXXXXXXX
  16. Frans van Veen:
    9 november 2012
    Hoi Maarten
    De foto's zien er mooi uit.Probeer elke dag weer te genieten van de geweldige natuur.Doe de groeten aan de familie groeten van je broer Frans
  17. Petra:
    9 november 2012
    Mooie foto's. Prachtige natuur. Het lijkt daar nog niet zo warm voor het voorjaar.
    Gaat alles naar wens?
  18. M.W. van Veen:
    10 november 2012
    Beste vrienden en familie.

Het gaat inmiddels iets beter (nog wel snel moe), maar geniet in Napier van bergen en frissel lucht. Ga vanmiddag de schapen behandelen en de koeien voeren (4 stieren).
    Groeten,

VAn Francine, Gerard, Vicky en mij
  19. Sandra en Esmee:
    10 november 2012
    Hoi lieverd,
    We zitten nu net aan het broodje op de zaterdagmorgen. We waren nu toch wakker ha ha ha. Fijn om je weer even gezien te hebben!! Net de foto's bekeken en Esmee vindt je wel erg grappig als boer! Maar ze wil HEEL GRAAG foto's van de boerderij zien... Dus je weet wat je te doen staat!!!
    Dikke kus van ons.
    XXXXX
  20. Sandra en Esmee:
    12 november 2012
    Hai lievie,

Leuke foto's weer, zeker die van op het strand. Jaloers makend!!!! Zal ze vanavond aan Esmeetje laten zien.
    Dikke knuffel!!!!
  21. M.W. van Veen:
    Hallo allen.

Ben nu in Palmerstone North ,maar ben wederom ziek. Gek... na een wandeling was ik helemaal stuk en last van brochitis. Houd vol en ga morgen naar Wellington. Hopelijk is het weer daar beter, want hier is het koud, veel wind en regenachtig.

Groeten uit Wellington alvast.
  22. Sandra en Esmee:
    13 november 2012
    Hoi sweetie, sterkte met de bronchitis. Effe rustig aan doen!!!! Komt goed. Geniet van Wellington. Zal straks eens kijken wat het weer daar gaat doen de komende dagen.. Nu eerst Esmee naar school brengen en richting het werk.
    XXXXXX
  23. Gerard:
    Hi Maart,
    Bedankt voor je belletje. Het was goed om je te horen vanuit down-under. Geniet er van ondanks je lichamelijke ongemakken. Misschien helpt het om melatonine te slikken.
    Groet Gerard
  24. Nieko van Veen:
    Hoi Maarten,
    Ik zie dat mijn vorige reactie over rotten rua niet geplaatst is. Jammer om te lezen dat je niet fit bent. Altijd avontuurlijk om bij Gerard en Viv te verblijven. 13 jaar geleden heb ik paard gereden en gewandeld en jij hebt schapen helpen painten en veel gefietst. Je conditie blijft in ieder geval op peil. Ben benieuwd hoe het je bevalt om weer alleen op pad te zijn straks. Take Care!
  25. Maarten zelf:
    Nieko,

Het is Gerard en Vicki en ja ik ben redelijk sportief bezig en de familie houden een oogje op het zeil! Gaat vandaag weer redelijk en Wellington is prachtig. Heb een quickview de city gezien en ga morgen naar Te Papa Museum en De Botanische tuin. Gerard en Tony hebben veel laten zien. Palmerstone North was koud en niets aan. Wel leuk om jou op fotos terug te zien in fotoboek in Limo van Mark destijds in 1999. Verder was het gezellig met Sylvia en Mark en de kinderen. David gaat studeren.
  26. Nieko van Veen:
    Hey fooks,

Ik mentioned Vicky when I wrote down Viv, I am sorry for that. Dear nieces and nephews, thank you all for your hospitality and thanks for accomodating my twinbrother. You did have some nice trips together. I does remind me of 13 years ago when the visit of Marianne and me at your places was assum. It feels good to have familiy that take care for each other. Hyacinth, enjoy the stay of Maarten at your place. Have fun together.

27. Sandra en Esmee:
    14 november 2012
    Hai lief. Fijn om je vanochtend even gesproken te hebben. Foto's van Wellington zijn onwijs mooi zeg! Leuk die Nederlandse molen :). Ben wel heel benieuwd naar de verhalen achter de foto's. Maar die komen over 2 weken wel. Ik zal Esmee deze laatste foto's vanavond laten zien. Ze is nu bezig om al haar Barbies (en je weet hoeveel dat er zijn) weer te voorzien van armen/benen en kleding (en ze heeft Aimy zo gek gekregen om haar te helpen!). Dat was een van haar twee werkjes deze week. Gisteren heeft ze al heel grondig haar speeltafel opgeruimd ha ha ha ha.
    Slaap lekker lieverd. Lees / spreek je snel weer.
    XXXX